V tomto prípade je potrebné odovzdať na predajni tovar spolu s dokladom o kúpe. Predajca si vyhotoví kópiu dokladu o kúpe a originálny doklad vráti zákazníkovi.
Predajca vyplní protokol o prijatí tovaru do reklamácie v dvoch vyhotoveniach, ktorý predajca aj zákazník potvrdí svojim podpisom. Jedno vyhotovenie je odovzdané zákazníkovi.
Mapa našich predajníV tomto prípade zákazník zasiela tovar spolu s vyplneným reklamačným formulárom a kópiou dokladu o kúpe na centrálu spoločnosti ako nedobierkový balík.
V prípade, že tovar bol zakúpený prostredníctvom internetovej objednávky doklad o kúpe vo formáte PDF sa zasiela emailom. Predmetom emailu je text „Expedovaná objednávka“, ktorý je odoslaný z adresy info@mobilonline.sk
Doklad o kúpe v papierovej forme spolu s tovarom nezasielame.
Reklamačný formulár pre zákazníka (pdf)Adresa spoločnosti:
Smaltovňa - mobil online, s.r.o.
Martina Rázusa 13
984 01 Lučenec
Doklad o kúpe nájdete vo formáte PDF v e-maile s predmetom "Expedovaná objednávka" odoslaný z adresy info@mobilonline.sk. Šetríme životné prostredie, preto Doklad o kúpe v papierovej forme spolu s tovarom nezasielame.
Záruka sa nevzťahuje na bežné opotrebenie veci (alebo jej častí) spôsobené používaním.
Záruka sa automatický ruší v prípade, ak z tovaru bola odstránená záručná plomba. Prípadne je poškodená neautorizovaným zásahom. Plomba slúži na identifikáciu tovaru, že bol skutočne zakúpený u nás.
Viac informácií o reklamáciách nájdete v reklamačnom poriadku.
Pre príslušenstvo a iný drobný tovar slúži faktúra ako záručný list. Pri reklamácii takéhoto druhu tovaru stačí poslať kópiu faktúry. V prípade akýchkoľvek nejasností nás neváhajte kontaktovať e-mailom na adrese reklamacie@mobilonline.sk.
Reklamačný formulár na stiahnutie: Reklamačný formulár pre zákazníka (pdf)
Najčastejšie otázky a odpovede :
1) Je potrebné reklamovať tovar spolu s príslušenstvom?
Tovar je potrebné reklamovať s kompletným príslušenstvom.
2) Ako mi bude tovar doručený späť?
Tovar pošleme do predajne alebo kuriérom priamo k Vám domov.
3) Ako dlho budete reklamáciu riešiť?
Reklamácie sa snažíme vyriešiť v najkratšom možnom čase, maximálne do 30 dní od podania reklamácie.
4) Ako môžem sledovať priebeh reklamácie?
Informácie o stave a priebehu reklamácie vám radi poskytneme po zaslaní požiadavky na reklamacie@mobilonline.sk
5) Ako reklamovať náhradný(servisný) diel?
Reklamácia prebieha rovnako ako pri inom tovare.
6) Platí pre právnické osoby rovnaká záruka ako pre fyzické osoby?
Záruka za akosť pre právnické osoby je v trvaní 12 mesiacov. Pri použitých veciach je záruka za akosť pre právnické osoby 6 mesiacov. (§ 429 zákon 513/1991 Zb. Obchodný zákonník)
Záručná doba pre fyzické osoby je 24 mesiacov. Pri použitých veciach je záručná doba pre fyzické osoby 12 mesiacov. (§ 619 ods. 3 zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník).
2. Poučenie o práve kupujúceho odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov podľa zákona č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
Odstúpenie kupujúceho od zmluvy uzavretej podľa zákona 108/2024 Z.z. platí iba pri nákupe v e-shope prostredníctvom webovej stránky www.mobilonline.sk a pri telefonickom objednávaní.
Kupujúci má právo v zmysle ustanovenia § 19 a 20 zákona č. 108/2024 Z.z. od takto uzatvorenej zmluvy odstúpiť bez uvedenia dôvodu do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru alebo od uzatvorenia zmluvy o poskytnutí služby. Kupujúci má právo v tejto lehote po prevzatí tovar rozbaliť a odskúšať obdobným spôsobom ako je obvyklé pri nákupe v kamennom obchode.
Kupujúci je povinný najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy zaslať tovar späť alebo ho odovzdať predávajúcemu alebo osobe poverenej predávajúcim na prevzatie tovaru. (§ 21 ods. 1 zákona 108/2024)
Tovar je potrebné posielať doporučene (plus možnosť - formou poistenej zásielky) nakoľko predávajúci neručí za jeho prípadnú stratu alebo poškodenie počas prepravy. (doporučene neznamená na dobierku).
Kupujúci zodpovedá len za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru. To neplatí ak obchodník nesplnil informačnú povinnosť podľa § 15 ods. 1 písm. f.) zákona č. 108/2024 Z.z. (§ 21 odsek 4 zákona č. 108/2024 Z. z.)
Kupujúci nemôže bez súhlasu predávajúceho odstúpiť od zmluvy na tovar, ktorý je určený podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, alebo ktorý vzhľadom na jeho vlastnosti nemožno vrátiť. (§ 19 ods. 1 písm. c.) zákona č. 108/2024 Z. z.)
Kupujúci svoje právo odstúpiť od zmluvy uplatňuje písomne, na adrese uvedenej v kontaktoch na stránke e-shopu. Odstúpenie od zmluvy musí obsahovať identifikáciu kupujúceho, dátum objednávky, presnú špecifikáciu tovaru, číslo účtu kam odoslať vrátenú čiastku ceny.
Ak kupujúci odstúpi od zmluvy a doručí predávajúcemu tovar, ktorý nejaví známky používania, nachádza sa v originálnom pôvodnom obale a nie je poškodený alebo neúplný, Predávajúci je povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy vrátiť spotrebiteľovi všetky platby, ktoré od neho prijal na základe zmluvy alebo v súvislosti s ňou, vrátane nákladov na dopravu, dodanie a poštovné a iných nákladov a poplatkov (§ 22 ods. 1 a 6 zákona č. 108/2024 Z. z.). Predávajúci tak urobí bezhotovostným prevodom na účet kupujúceho určený kupujúcim.
Predávajúci vráti pri platnom odstúpení od zmluvy, kupujúcemu kúpnu cenu vrátane nákladov, ktoré kupujúci vynaložil v súvislosti s objednaním tovaru, ak kupujúci spolu s tovarom predloží predávajúcemu písomné doklady o vynaložených nákladoch, ktoré kupujúci vynaložil v súvislosti s objednaním tovaru.
Pri odstúpení od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka podľa § 19 ods. 1 znáša spotrebiteľ len náklady na vrátenie tovaru obchodníkovi alebo osobe určenej obchodníkom na prevzatie tovaru; to neplatí, ak obchodník súhlasil, že náklady bude znášať sám, alebo ak obchodník nesplnil informačnú povinnosť podľa § 15 ods. 1 písm. g). ( § 21 ods. 3 zákona č. 108/2024 Z. z. )
Náklady na vrátenie tovaru neznáša kupujúci iba v tom prípade, ak tovar plne nezodpovedal kvalitatívnym požiadavkám a zároveň bol vadný.
Za tovar plne zodpovedajúci kvalitatívnym požiadavkám sa považuje tovar rovnakej alebo podobnej charakteristiky, aká je uvedená v ponuke tovaru na internetovej stránke predávajúceho.
Predávajúci tiež nie je povinný uhradiť kupujúcemu dodatočné náklady, ak si spotrebiteľ výslovne zvolil iný spôsob doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný predávajúcim. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na doručenie, ktoré si zvolil spotrebiteľ, a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný predávajúcim. (§ 22 ods. 3 zákona č. 108/2024 Z. z. )
Kupujúci vráti tovar na svoje náklady, ak tovar plne zodpovedal deklarovaným kvalitatívnym požiadavkám a nebol vadný.
3. Reklamačný poriadok
Na vybavovanie reklamácií sa vzťahuje platný reklamačný poriadok v zmysle ustanovení zákona 40/1964 Zb. (občiansky zákonník).
4. Zodpovednosť za vady a uplatnenie práv zodpovednosti za vady výrobku.
1. Mobilonline, s.r.o. zodpovedá za akúkoľvek vadu, ktorú má predaná vec v čase jej dodania a ktorá sa prejaví do dvoch rokov od dodania veci. ( § 619 ods. 1 zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník).
2. Predaná vec má vady, ak nie je v súlade s dohodnutými požiadavkami a všeobecnými požiadavkami v zmysle § 615, 616 a 617 Občianskeho zákonníka, alebo ak jej používanie znemožňujú alebo obmedzujú práva tretej osoby vrátane práv duševného vlastníctva.
3. Ak je predmetom kúpy vec s digitálnymi prvkami, pri ktorej sa má digitálny obsah dodávať alebo digitálna služba poskytovať nepretržite počas dohodnutej doby, predávajúci zodpovedá za každú vadu digitálneho obsahu alebo digitálnej služby, ktorá sa vyskytne alebo prejaví počas celej dohodnutej doby, najmenej však počas dvoch rokov od dodania veci s digitálnymi prvkami. ( § 619 ods. 2 zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník )
4. Predávajúci zodpovedá za vadu, ktorá bola spôsobená nesprávnou montážou alebo inštaláciou veci, digitálneho obsahu alebo digitálnej služby, ak
a) montáž alebo inštalácia bola súčasťou kúpnej zmluvy a bola vykonaná predávajúcim alebo na jeho zodpovednosť, alebo
b) montáž alebo inštaláciu, ktorú mal vykonať kupujúci, vykonal kupujúci nesprávne v dôsledku nedostatkov návodu na montáž alebo inštaláciu, ktorý mu poskytol predávajúci alebo dodávateľ digitálneho obsahu alebo digitálnej služby.
5. Predávajúci nezodpovedá za vadu veci s digitálnymi prvkami, ktorá bola spôsobená výlučne nenainštalovaním aktualizácie podľa § 617 ods. 3 Občianskeho zákonníka, ak si kupujúci aktualizáciu nenainštaloval v primeranej lehote po jej dodaní a
a) predávajúci oboznámil kupujúceho o dostupnosti aktualizácie a následkoch jej nenainštalovania, a
b) nenainštalovanie alebo nesprávna inštalácia aktualizácie kupujúcim neboli spôsobené nedostatkami v poskytnutom návode na inštaláciu (§ 619 ods. 5 zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník).
6. Predávajúci môže poskytnúť kupujúcemu spotrebiteľskú záruku, ktorou sa zaviaže vrátiť kupujúcemu kúpnu cenu, vymeniť alebo opraviť predanú vec alebo zabezpečiť jej údržbu nad rozsah práv vyplývajúcich zo zodpovednosti za vady podľa zákona. Kupujúci má právo požadovať plnenie od predávajúceho, ktorý poskytol spotrebiteľskú záruku, plnenie zo spotrebiteľskej záruky za podmienok uvedených v záručnom liste alebo v súvisiacej reklame dostupnej v čase uzatvorenia kúpnej zmluvy alebo pred jej uzatvorením. ( § 626 ods. 1 zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník)
7. Výrobca alebo predávajúci, ktorý poskytol spotrebiteľskú záruku, poskytne kupujúcemu záručný list na trvanlivom médiu najneskôr v čase dodania veci v slovenskom jazyku alebo so súhlasom spotrebiteľa v inom jazyku. Výrobca alebo predávajúci, ktorý poskytol spotrebiteľskú záruku, v záručnom liste jasným a zrozumiteľným spôsobom uvedie náležitosti podľa § 502 ods. 3 a poučenie, že kupujúci má voči predávajúcemu práva zo zodpovednosti za vady podľa § 621, ktoré nie sú spotrebiteľskou zárukou dotknuté. (§ 626 ods. 3 zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník)
8. Ak sú podmienky spotrebiteľskej záruky v súvisiacej reklame pre kupujúceho priaznivejšie ako podmienky podľa záručného listu, platia podmienky uvedené v reklame. To neplatí, ak výrobca alebo predávajúci, ktorý poskytol spotrebiteľskú záruku, pred uzavretím zmluvy s kupujúcim súvisiacu reklamu zosúladil so záručným listom rovnakým alebo obdobným spôsobom, akým bola reklama uskutočnená. ( § 626 ods. 5 zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník)
9. Vadu možno vytknúť v ktorejkoľvek prevádzkarni predávajúceho, u inej osoby, o ktorej predávajúci oboznámil kupujúceho pred uzavretím zmluvy alebo pred odoslaním objednávky, alebo prostriedkami diaľkovej komunikácie na adrese sídla alebo miesta podnikania predávajúceho alebo na inej adrese, o ktorej predávajúci oboznámil kupujúceho pri uzavretí zmluvy alebo po uzavretí zmluvy. Ak kupujúci vytkol vadu poštovou zásielkou, ktorú predávajúci odoprel prijať, zásielka sa považuje za doručenú v deň odopretia. ( § 622 ods. 1 a 2 zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník)
10. Predávajúci poskytne kupujúcemu písomné potvrdenie o vytknutí vady bezodkladne po vytknutí vady kupujúcim. Predávajúci v potvrdení o vytknutí vady uvedie primeranú lehotu, v ktorej vadu v súlade s § 507 ods. 1 odstráni. Lehota oznámená podľa predchádzajúcej vety nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa vytknutia vady, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý predávajúci nemôže ovplyvniť. ( § 622 ods. 3 zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník ) Týmto písomným dokladom je kópia reklamačného protokolu s vyplnenou kolónkou vybavenie reklamácie, resp. list obsahujúci písomné vyrozumenie o vybavení reklamácie spravidla odoslaný kupujúcemu spolu s reklamovaným tovarom alebo SMS správa obsahujúca informáciu o vybavení reklamácie s písomným potvrdením o jej odoslaní.
11. Ak predávajúci odmietne zodpovednosť za vady, dôvody odmietnutia písomne oznámi kupujúcemu. Ak kupujúci znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou alebo notifikovanou osobou preukáže zodpovednosť predávajúceho za vadu, môže vytknúť vadu opakovane a predávajúci nemôže odmietnuť zodpovednosť za vadu; na opakované vytknutie vady sa § 621 ods. 3 nevzťahuje. Na náklady spotrebiteľa spojené so znaleckým posudkom a odborným stanoviskom sa vzťahuje § 509 ods. 2, pričom spotrebiteľ má právo u predávajúceho uplatniť si právo na náhradu nákladov spojených so znaleckým posudkom a odborným stanoviskom najneskôr do dvoch mesiacov od dodania opravenej alebo náhradnej veci, vyplatenia zľavy z ceny alebo vrátenia ceny po odstúpení od zmluvy, inak právo zanikne ( § 622 ods. 4 zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník ) Túto povinnosť má aj záručný servis.
12. Ak pred uzavretím zmluvy alebo, ak sa zmluva uzatvára na základe objednávky kupujúceho, pred odoslaním objednávky, predávajúci oboznámil kupujúceho, že vady možno vytknúť aj u inej osoby, konanie alebo opomenutie tejto osoby sa na účely zodpovednosti za vady považuje za konanie alebo opomenutie predávajúceho. ( § 622 ods. 5 zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník )
13. Uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady nevylučuje právo kupujúceho na náhradu škody, ktorá mu z vady vznikla. ( § 621 ods. 4 zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník )
Osobitné podmienky reklamácie digitálneho plnenia
1.Digitálne plnenie má vady, ak nie je v súlade s dohodnutými požiadavkami a všeobecnými požiadavkami podľa § 852d zákona č. 40/1964 Zb. alebo ak jeho užívanie znemožňujú alebo obmedzujú práva tretej osoby vrátane práv duševného vlastníctva. ( § 852g zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník )
2.Predávajúci zodpovedá za akúkoľvek vadu, ktorú má digitálne plnenie v čase jeho dodania a ktorá sa prejaví do dvoch rokov od jeho dodania, ak ide o digitálne plnenie, ktoré sa dodáva jednorazovo alebo ako súbor jednotlivých plnení. Ak ide o digitálne plnenie, ktoré sa dodáva nepretržite počas dohodnutej doby, obchodník zodpovedá za každú vadu digitálneho plnenia, ktorá sa vyskytne alebo prejaví počas tejto dohodnutej doby ( § 852h ods. 1 a 2 zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník )
3. Predávajúci zodpovedá za vadu, ktorá bola spôsobená nesprávnym prepojením digitálneho plnenia so zložkami digitálneho prostredia spotrebiteľa alebo začlenením digitálneho plnenia do zložiek digitálneho prostredia spotrebiteľa (ďalej len „integrácia“), ak
a) bola integrácia vykonaná predávajúcim alebo na jeho zodpovednosť, alebo
b) integráciu, ktorú mal vykonať spotrebiteľ, vykonal spotrebiteľ nesprávne v dôsledku nedostatkov návodu na integráciu, ktorý mu poskytol predávajúci. ( § 852h ods. 3 písm. a) a b) zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník )
4. Obchodník nezodpovedá za vadu digitálneho plnenia, ktorá bola spôsobená výlučne nenainštalovaním aktualizácie podľa § 852f ods. 4, ak si spotrebiteľ aktualizáciu nenainštaloval v primeranej lehote po jej dodaní a
a) obchodník oboznámil spotrebiteľa o dostupnosti aktualizácie a následkoch jej nenainštalovania, a
b) nenainštalovanie alebo nesprávna inštalácia spotrebiteľom neboli spôsobené nedostatkami v návode na inštaláciu poskytnutom spotrebiteľovi obchodníkom ( § 852h ods. 5 písm. a) a b) zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník )
5. Obchodník poskytne spotrebiteľovi písomné potvrdenie o vytknutí vady bezodkladne po vytknutí vady spotrebiteľom. Obchodník v potvrdení o vytknutí vady uvedie lehotu, v ktorej vadu v súlade s § 507 ods. 1 odstráni. Lehota oznámená podľa predchádzajúcej vety nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa vytknutia vady, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý obchodník nemôže ovplyvniť. ( § 852h ods. 6 zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník )
6. Ak obchodník odmieta zodpovednosť za vady, dôvody odmietnutia písomne oznámi spotrebiteľovi. ( § 852h ods. 7 zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník )
7. Predávajúci nesie dôkazné bremeno, že bolo digitálne plnenie dodané v súlade s dohodnutými požiadavkami a všeobecnými požiadavkami podľa zákona. Ak sa do uplynutia jedného roka po dodaní digitálneho plnenia, ktoré sa dodáva jednorazovo alebo ako súbor jednotlivých plnení, prejaví vada, predávajúci nesie dôkazné bremeno, že digitálne plnenie v čase dodania túto vadu nemalo. Ak sa digitálne plnenie dodáva nepretržite počas dohodnutej doby, predávajúci nesie dôkazné bremeno, že digitálne plnenie je počas dohodnutej doby bez vád. ( § 852i ods. 1,2 a 3 zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník)
8. Predávajúci nenesie dôkazné bremeno podľa bodu 7., ak preukáže, že digitálne prostredie spotrebiteľa nie je kompatibilné s technickými požiadavkami digitálneho plnenia, ak s nimi predávajúci oboznámil spotrebiteľa jasným a zrozumiteľným spôsobom pred uzavretím zmluvy. Spotrebiteľ poskytne predávajúcemu primeranú súčinnosť potrebnú na zistenie, či dôvod vady digitálneho plnenia je v digitálnom prostredí spotrebiteľa. Povinná súčinnosť spotrebiteľa sa obmedzuje na technicky dostupné prostriedky, ktoré najmenej zaťažujú spotrebiteľa. Ak predávajúci pred uzavretím zmluvy jasným a zrozumiteľným spôsobom oboznámi spotrebiteľa o povinnosti poskytnúť súčinnosť a spotrebiteľ súčinnosť neposkytne, musí spotrebiteľ na uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady preukázať, že digitálne plnenie malo vadu v čase dodania, ak ide o digitálne plnenie, ktoré sa dodáva jednorazovo alebo ako súbor jednotlivých plnení, alebo v dohodnutej dobe, ak ide o digitálne plnenie, ktoré sa dodáva nepretržite počas dohodnutej doby. ( § 852i ods. 4 a 5 zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník)
9. Spotrebiteľ môže po vytknutí vady u obchodníka odoprieť zaplatiť cenu alebo jej časť, kým si predávajúci nesplní povinnosti, ktoré mu vyplývajú zo zodpovednosti za vady, ibaže je spotrebiteľ v čase vytknutia vady v omeškaní so zaplatením ceny alebo jej časti. Spotrebiteľ uhradí cenu bez zbytočného odkladu po splnení povinností predávajúcim. ( § 852j ods. 3 zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník)
5. Lehoty na uplatnenie reklamácií
1. Záručná doba pre fyzické osoby je 24 mesiacov. Pri použitých veciach je záručná doba pre fyzické osoby 12 mesiacov. (§ 619 zákon č. 40/1964 Zb.)
2.Záruka za akosť pre právnické osoby je v trvaní 12 mesiacov. Pri použitých veciach je záruka za akosť pre právnické osoby 6 mesiacov. (§ 429 zákon 513/1991 Zb.)
3. Záručná doba začína plynúť dňom dodania tovaru. (§ 619 zákona č. 40/1964 Zb.) Vec je dodaná v okamihu, keď ju prevezme kupujúci alebo ním určená osoba, alebo keď ju predávajúci odovzdá prepravcovi, ktorého poveril kupujúci mimo možností prepravy, ktoré ponúkol kupujúcemu predávajúci. Ak si vec vyžaduje montáž alebo inštaláciu predávajúcim, vec sa považuje za dodanú až dokončením montáže alebo inštalácie. Vec s digitálnymi prvkami sa považuje za dodanú okamihom, keď je kupujúcemu sprístupnený na stiahnutie a inštaláciu príslušný digitálny obsah alebo digitálna služba, alebo ak ide o nepretržité dodávanie digitálneho obsahu alebo poskytovanie digitálnej služby počas dohodnutej doby, okamihom začatia jeho sprístupňovania kupujúcemu. ( § 613 ods. 2, 3 a 4 zákona č. 40/1964 Zb.)
4. Čas od vytknutia vady až do vykonania opravy sa do záručnej doby nepočíta. Poskytovateľ záruky je povinný vydať nadobúdateľovi potvrdenie o tom, kedy právo uplatnil, ako aj o vykonaní opravy a čase jej trvania. ( § 505 ods. 2 zákona č. 40/1964 Zb. )
5. Na darčeky a výhry, ktoré dostanete zadarmo, sa záruka nevzťahuje.
6. Doručenie zásielky tovaru prepravcom
1. V prípade tovaru doručeného prepravcom, ak kupujúci zistí, že tovar je mechanický poškodený, je povinný ihneď kontaktovať prepravcu, ktorý zásielku tovaru doručil a vyžiadať si potvrdenie o podaní reklamácie u prepravcu. Túto skutočnosť je taktiež povinný hlásiť predajcovi.
2. Pri doručení zásielky tovaru Slovenskou poštou v prípade zistenia porušeného alebo poškodeného obalu, poškodenia s úbytkom obsahu odporúčame zásielku tovaru neprebrať, prípadne riešiť priamo s pracovníkom prepravnej spoločnosti, či s pracovníkom pri priehradke danej pošty na mieste zápisom o škode. V prípade prevzatia a zistenia porušeného alebo poškodeného obalu tovaru, poškodenia s úbytkom obsahu tovaru žiadame o nahlásenie tejto udalosti najneskôr do 24 hod. od prevzatia zásielky tovaru na ľubovoľnej pobočke Slovenskej pošty. K spísaniu zápisu o škode je potrebný poškodený tovar, obal zásielky a doklad o prevzatí zásielky, nadobúdací doklad - faktúru. Najbližšiu pobočku Slovenskej pošty nájdete tu: otvaraciehodiny.posta.sk. O nahlásení a spísaní zápisu o škode na ľubovoľnej pobočke Slovenskej pošty nás môžete informovať na e-mail: reklamacie@mobilonline.sk.
3. Reklamácie mechanického poškodenia tovaru, ktoré nebolo zjavné pri prevzatí zásielky, je kupujúci povinný oznámiť mailovou formou na adresu reklamacie@mobilonline.sk do 24 hod. ako ho obdržal doručený kuriérskou službou. Neskoršie reklamácie tohto druhu už nie je možné uznať.
7. Záručná plomba
1. Záruku nie je možné uplatniť v prípade, ak z tovaru bola odstránená záručná plomba, prípadne ak je tovar poškodený iným neoprávneným zásahom. Plomba slúži na identifikáciu skutočnosti, že tovar bol zakúpený v našej spoločnosti.
2. Záručné opravy sú vykonávané servisnými strediskami uvedenými na webovej stránke www.mobilonline.sk, za podmienok stanovených konkrétnym výrobcom. Informácie o záručnom servise poskytujeme na e-mailovej adrese reklamacie@mobilonline.sk.
8. Reklamácia tovaru s prístupovým heslom
1. Ak tovar doručený na reklamáciu obsahuje prístupové heslá do systému, môže byť vrátený bez opravy nakoľko nie je možná reinštalácia systému zariadenia a odstránenie systémovej poruchy. Zákazník je povinný dané heslá uviesť pri podaní reklamácie, alebo ich odstrániť pred doručením na reklamáciu. Pokiaľ bude v tovare zistené blokovanie prístupu po prevzatí reklamácie predávajúcim, alebo servisným strediskom, bude ako začiatok reklamačné konania braný dátum od dodania prístupových kódov zákazníkom.
2. Pokiaľ tovar odovzdal kupujúci bez pôvodného obalu alebo náhradného balenia, spoločnosť mobil online, s.r.o. nepreberá zodpovednosť za prípadne poškodenie tovaru počas prepravy do servisného strediska.
3. V prípade že servisné stredisko v zariadení zmení software alebo firmware, spoločnosť mobil online, s.r.o. nezodpovedá za zmenu ovládania tovaru (zariadenia), za stratu dát, respektíve za škodu spôsobenú stratou dát, ktoré boli uložené v tovare (zariadení). Poprosíme zálohujte si dáta zo zariadení s internou pamäťou (mp3, HDD).
9. Reklamácia tovaru s ochranným prvkom
Ochranným prvkom displeja sa rozumie ochranná fólia alebo tvrdené sklo alebo iné médium aplikovateľné na displej alebo zadný kryt telefónu.
Ochranný prvok displeja, ktorý sa môže nachádzať na Vašom zariadení, je voľno-predajné príslušenstvo, ktoré nie je súčasťou mobilného telefónu. Výrobca ani autorizované servisné stredisko nenesie zodpovednosť za jeho znehodnotenie pri diagnostikovaní Vášho zariadenia. Ochranný prvok nie je možné opätovne aplikovať na zariadenie, nakoľko odstránením dochádza k jeho poškodeniu.
10. Montáž servisného dielu
1. V prípade montáže servisného dielu, je potrebné dať si servisný diel namontovať v odbornom servise zaoberajúcim sa opravou mobilných telefónov (ochrannú fóliu je nevyhnutne potrebné odlepiť až po vyskúšaní LCD).
2. Základnou podmienkou pre uznanie reklamácie funkčnosti a kvality tovaru v tomto prípade je skutočnosť, že servisnú činnosť preukázateľne vykonala osoba odborne spôsobilá a oprávnená vykonávať takúto servisnú činnosť.
11. Uplatnenie práva na reklamáciu
1. Kupujúci si môže právo na záručnú opravu uplatniť aj osobne alebo poštou na adrese: Smaltovňa - mobil online, s.r.o., Martina Rázusa 13, 984 01 Lučenec, alebo osobne na niektorej z našich predajní. Prípadné informácie poskytujeme na našej e-mailovej adrese reklamacie@mobilonline.sk.
2. Pri uplatňovaní reklamácie je potrebné vyplniť reklamačný protokol s popisom závady, kópiou faktúry a poslať ho spolu s kompletným reklamovaným tovarom na adresu predajne, kde bol výrobok zakúpený.
3. Reklamačný protokol na stiahnutie:
Reklamačný formulár pre zákazníka (pdf)
Reklamačný poriadok-
Kupujúci má právo uplatniť si u predávajúceho záruku len v prípade tovaru vykazujúceho vady, ktoré zavinil
12. Práva predávajúceho (mobil online, s.r.o.)
13. Povinnosti predávajúceho
14. Povinnosti kupujúceho
15. Vybavenie reklamácie a osobitosti vybavenia reklamácie digitálneho plnenia